Kørelæreruddannelsen
i Aalborg eller Gandrup

Bliv kørelærer hos DKFS!

Kunne du tænke dig at blive kørelærer?
Hos Dansk Køre & Førstehjælps Skole tilbyder vi muligheden for at tage kørelæreruddannelsen på vores lokationer i Vejgaard i Aalborg og i Gandrup!

På kørelæreruddannelsen har man kun et begrænset antal forsøg til at bestå eksamen. Det er derfor vigtigt at du ikke går på kompromis, når du skal vælge dit uddannelsessted!

Vi giver altid vores kørelærerelever de bedste forudsætninger for at bestå eksamen, og vi går meget op i den enkelte elev og lige præcis deres behov.

Hvad skal der til?

Kørelæreruddannelsen er ikke for alle. Du skal besidde en række forskellige kvaliteter, som at kunne holde hovedet koldt i pressede situationer og have mange bolde i luften på en gang. Derudover skal du have en naturlig lyst til at undervise og samarbejde med mange forskellige typer af mennesker.

Samtidig skal du brænde for faget, da uddannelsen kræver en stor investering af både tid og kræfter. Der stilles naturligvis også krav til dine køreegenskaber, da du skal besidde gode køreevner.

Obligatoriske krav

Der er en række krav og regler, som du skal leve op til, for at du kan uddanne dig til kørelærer.

Du skal:

Derudover må du ikke være straffet efter straffelovens § 78 stk. 2.

Information om uddannelsesforløbet

Selve uddannelsesforløbet indeholder en række forskellige elementer, hvor du bl.a. skal have 4 lektioner på en lukket øvelsesplads samt 16 lektioner med en elev på vejen. Derudover skal du også på et glatførekursus, og du skal modtage træning i en skolevogn.

Ud over den praktiske kørsel vil du også modtage undervisning i undervisningslære, færdselslære og bilens mekaniske dele.

Eksamen

Du har kun tre forsøg til eksamen, og det er derfor vigtigt, at du bliver godt klædt på til at kunne bestå de forskellige prøver. Dette hjælper vi dig naturligvis med, ligesom vi allerede har hjulpet rigtig mange med at opnå deres drøm om at blive kørelærer.

Eksamen består af to dele; del 1 er forprøven, og del 2 er den afsluttende eksamen.

Forprøven består af en prøve i undervisningsplanen, hvor der er 45 spørgsmål med multiple choice-svarmuligheder. For at bestå denne prøve må du maksimalt have 6 fejl.

Den afsluttende eksamen er delt op i to dele; en prøve i teorilokalet og en prøve i skolevognen.

Prøven i teorilokalet består af:

• Undervisning af en elev i en teorilektion du trækker i prøvelokalet

• Egenviden om undervisning, færdselskundskab og køretøjsteknik.

• Hvis politimester og politiinspektør vurderer, at du har en chance for at bestå den samlede prøve, skal du herefter aflægge prøve i skolevognen, som består af:

• Undervisning af elev i øvelseskørsel (fx ”kørsel i rundkørsel” eller ”kørsel ved siden af andre”)

• Egen kørefærdighed hvor du skal vise, at du selv har kørefærdigheder på et rutineret niveau

• Udvisning af stor forudseenhed i trafikken, og du skal vise, at du forstår at udnytte mulighederne for en hurtig og flydende kørsel.

Pris på uddannelsen

Vores kørelæreruddannelse koster 80.000 kr.

Denne pris dækker alt, herunder teori, kørsel, eksamensgebyr.

Prisen forudsætter dog, at du består alle eksamener. Før 1. eksamen (Forprøven) skal du have en pædagogisk uddannelse (min. 120 timer) og har kørekortskategorierne A,B,BE,C,CE.
Med i prisen får du en undervisningsplan, færdselsloven, en teoribog og andet relevant undervisningsmateriale i originale.

Bemærk, at tilmeldingen er bindende ved det første semester (forprøven).

Kontakt os for tilmelding

Ønsker du at tilmelde dig kørelæreruddannelsen eller har du spørgsmål til forløbet, skal du ikke tøve med at kontakte os!

Vi kan kontaktes på telefon 40 78 40 43 eller e-mail jorgen@koereskole-foerstehjaelp.dk.

Vi glæder os til at høre fra dig!